Az Inventory modul célja

A SeCube konfigurációs adatbázisában, az ún. „Inventory” –ban a vállalat felépítését, működését és a működéséhez szükséges lényegi erőforrásokat tarthatjuk nyilván és kezelhetjük. A szervezet felépítését és működését leíró konfigurációs elemeket hierarchikus és kapcsolati viszonyba szervezhetjük. A konfigurációs elemek között definiálhatjuk a kapcsolati viszonyokat és a függőségeket. Az Inventory modul az információbiztonsági irányítási rendszer vagyonelem leltára. A tárolható konfigurációs elemek fő csoportjai:

  • Szervezeti felépítés és humán erőforrások
  • Telephelyi struktúra
  • Leltári struktúra (fizikai és logikai erőforrások)
  • Adatvagyon
  • Szolgáltatások és rendszerek
  • Üzleti vagy termelési folyamatok
  • Védelmi intézkedések

Az Inventory szükséges alapot szolgáltat a SeCube további moduljaiban implementált munkafolyamatokhoz. Az Inventory teljes feltöltése nem elvárás. A feltöltés mértékének alsó határt a további modulokban lévő tevékenységek és céljaink minimális információigénye szab.

Testre szabható struktúra

Az Inventory felépítése teljesen rugalmas. A szoftverrel szemben alapvető követelmény volt az Inventory valós testreszabhatósága, hiszen különböző iparágak vállalatai eltérő eszközökkel és eltérő működési modell alapján működhetnek.

  • Módosítható konfigurációs elemek: Az Inventory széleskörű adatlap készlettel (pl. fizikai szerver, munkakör, folyamat, virtuális gép) rendelkezik. A default adatlapok teljes mértékben testre szabhatóak, azaz a nyilvántartott adatok köre és típusa módosítható.
  • Új konfigurációs elemek: Tetszőlegesen új adatlapok is létrehozhatóak (pl. rádió-torony, kamion, PLC, erjesztő üst) és beilleszthetőek a működési modellbe, függőségi kapcsolataik definiálhatóak.

Ezen képességek lehetővé teszik a szoftvert, hogy már meglévő nyilvántartások adat-struktúráját is le tudja képezni (pl. meglévő szerver nyilvántartás adat mezőit).

  • Az Inventory modul kiterjedt konzisztencia ellenőrzéssel is rendelkezik. Az Inventory módosításakor a már meglévő függőségeket és a struktúrát ellenőrzi, hogy a változás utáni állapot konzisztens marad-e.

MS Excel addin kiegészítés

Az adatok feltöltését és periodikus frissítését a szoftver web-es felülete mellett MS Excel kiegészítéssel is támogatjuk, mely megkönnyíti a tömeges adatbevitelt. Az Excel Addin egy MS Excel alá telepíthető SeCube kiegészítő, saját funkcionalitással. Az Excel add-in komponens az Inventory adatok Excel-ben történő on-line szerkesztését teszi lehetővé a webes felülettel megegyező authentikációs és jogosultság kezelési feltételekkel. Az Excel add-in a rendszer részeként számos előnyt hordoz, ilyenek pl. a következők:

  • Excel export / import lehetőség
  • a kezdeti, nagy mennyiségű (egyéb rendszerekből exportált) adatok könnyű áttöltése
  • más konfiguráció nyilvántartó rendszerekkel történő kapcsolattartáshoz interfész szerep
  • periodikusan végrehajtott adatáttöltés egyéb rendszerekből
  • nagy tömegű adatmódosítás

Inventory eredmények

Az Inventoryban tárolt adatokra épülnek a további modulok munkafolyamatai.

  • Erőforrás menedzsment és exportálható nyilvántartás
  • A függőségeket interaktív gráf ábrákon is áttekinthetjük

BIA modul>>